Version 1
23 sep 1997:
Real Cars e-Zine publiceras. Sajten ligger på Passagen som erbjöd 10MB gratis utrymme. Innehållsmässigt är inte sidorna om Ferrari klara, utan fokus ligger på datorspel, ordboken, och tävlingskalendern, samt ett länkbibliotek (rondellen).
Bästa bilden är en Dino 246 GTS.
20 nov 1997:
Den första tiden sker det kontinuerligt ett flertal uppdateringar. Loggan är uppdaterad. Sidorna om Ferrari är klara, och det finns en gedigen artikel om James Bond's bilar, samt ett artikelarkiv.
Bästa bilden är en Aston Martin DB7 GT.
Version 2
15 feb 1998:
Redan nästa år lanseras version två. På framsidan syns en ny bakgrund, tänkt att påminna om Highway #1, men på insidan har sajten strukturerats om, och fått ett bättre användargränssnitt med snyggare layout och förbättrad användarvänlighet. Dels visas 'sökvägen' till sidan längst upp, och dels finns det en länk till sidans topp vid alla avsnitt. Innehållsmässigt är det fokus på rally och racing.
Bästa bilden är en TVR Griffith.
21 apr 1998:
Den stora nyheten är en detaljerad databas med amerikanska muskelbilar från 1960-talet. Dock bara för MSIE eftersom databasen använder ActiveX. Dessutom har länkarkivet och artikeln med datorspel uppdaterats. Inga förändringar i layout.
Bästa bilden är en Porsche Boxster.
15 jul 1998:
En lätt uppdatering av layouten till version 2.1. Knapparna med grönt och rött ljus är borta, ersatta av en meny med rattar och röd Verdana i fetstil. Innehållsmässigt tillkommer artiklar med aktiviteter du kan göra såsom hyrkart, en översikt över svenska racingbanor, samt en evenemangskalender. Ordboken har fått en uppdatering av en spansk kollega. Muskeldatabasen funkar även med Java för Netscape.
Bästa bilden är en McLaren F1 LM.
1 jan 1999:
Mindre uppdatering av layouten (v2.11), där bla teckensnittet för menyn passar bättre in och tre 'fasta' sektioner (Racing, Rondellen, Ordboken) har flyttat upp under loggan. Den stora nyheten är sidorna om Lotus, som fyller 50 år. På racingsidan tillkommer en översikt av amerikanska racingbanor.
Bästa bilden är en Lotus Super Seven.
2 maj 1999:
Inga ändringar av layouten. Den stora nyheten är översikten av klassiker från fyrtiotalet till åttiotalet, grunden för den kommande generella databasen. Inga andra nyheter.
Bästa bilden är en Bugatti Type 57 Atlantic.
1 jan 2000:
Inga ändringar av layouten. Tävlingskalendern är som vanligt uppdaterad, annars inga stora uppdateringar. Bakom kulisserna förbereds en rejäl uppdatering av länkarkivet, något som tar sin tid.
Bästa bilden är en Isdera Commendatore 112.
1 jan 2001:
Inga ändringar av layouten. Uppdateringen av länkarkivet är klar, och ordboken är uppdaterad. Även tävlingskalendern är som vanligt uppdaterad.
Bästa bilden är en Saab Sonett.
30 jan 2001:
Ett experiment med själva artikelarkivet som hemsida. En intressant tanke, men i praktiken inte så tilltalande. Det dröjde inte länge förrän den 'vanliga' hemsidan var tillbaka.
Bästa bilden är en Isdera Commendatore 112 igen.
25 nov 2001:
Utrymmet på Passagen blev fullt, och mer plats behövdes. Valet föll på en utökning till amerikanska Xoom, tillsammans med sidorna på Passagen som behölls. Layouten var oförändrad, förutom tillägget med Veckans vägar: en ruta med 6 dynamiska länkar. Innehållsmässigt kom artiklar med bilmusik och tävlingsflaggor. Ordboken och tävlingskalendern uppdaterades.
Bästa bilden är en Ford GT40.
8 mar 2002:
Menyerna förändrades lätt, men inga större förändringar i layouten. Nya artiklar om bilfilmer och att James Bond kommer att köra nya Aston Martin Vanquish. Även databasen och tävlingskalendern är uppdaterade.
Bästa bilden är en Honda S2000.
16 maj 2002:
Byte av bästa bilden. Inga förändringar i layouten. Inga nya artiklar.
Bästa bilden är en Volkswagen Karmann-Ghia.
10 okt 2002:
Mindre förändringar i menyerna. Den stora nyheten är konverteraren, som räknar om relevanta mätetal i bilvärlden. Ordboken har utökats med tyska förkortningar.
Bästa bilden är en Lamborghini Miura SVJ.
28 feb 2003:
Den stora nyheten är att tävlingskalendern visar en översikt för den aktuella veckan på hemsidan. Lösningen kräver dock många filer, vilka tar lång tid att ladda. Den försvinner snabbt.
Bästa bilden är en AC Cobra 427.
29 jun 2003:
Den 'stora' nyheten är Citatet (en one-liner från Mario Andretti), som kommer att bli ett stående inslag framöver. En artikel med RIC-koder, endast för finansknuttar, samt en översikt över olika klasser inom racingen.
Bästa bilden är en Venturi 400GT.
9 dec 2003:
När reglerna för domäner lättas fär äntligen Real Cars sin egen domänadress: realcars.se. Driften flyttas till svenska Scorpionshops, som erbjuder ett proffsigt och prisvärt paket. Det sker mindre förändringar i menyerna, samtidigt som länkarkivet försvinner tyst.
Bästa bilden är en Datsun 240Z.
12 mar 2004:
Inga större ändringar. En sida med racingnyheter tillkommer och tävlingskalendern är uppdaterad.
Bästa bilden är en Maserati 4CL-1500 (1946).
11 jan 2005:
Inga ändringar i layouten. Ordboken utökas med italienska ord och uttryck, och årets evenemangskalender är uppdaterad.
Bästa bilden är en Audi Quattro.
26 mar 2005:
Mindre ändringar i layouten, på högersidan flyttas rutan med länkar längts upp. Det finns två nya artiklar med översikt om hästkrafter resp framvagnsgeometri. Ordboken är uppdaterad med bland annat mer italienska uttryck och andra översättningar, och årets tävlingskalender är uppdaterad.
Bästa bilden är fortfarande en Audi Quattro.
5 jan 2006:
Inga ändringar i layouten (fastän Dagens vägar har bara två länkar). Mindre uppdateringar av årets evenemangskalender.
Bästa bilden är en Koenigsegg CCR.
20 feb 2006:
Ett smärre lyft av layouten (version 2.5). Alla beskrivande länkar till olika artiklar och kalendrar ersätts av länkar till utvalda historier för olika märken. Citatet finns dock kvar, under Bästa bilden. Även högersidan får en förfinad layout med menyn längst upp. Det innebär även att kalendrarna försvinner.
Bästa bilden är en BMW 507.
29 aug 2007:
Inga ändringar av layouten. Sex nya utvalda historier visas på bästa plats.
Bästa bilden är en Talbot-Lago med kaross av Figoni & Falashi.
14 okt 2008:
Inga ändringar av layouten. Sex nya utvalda historier visas på bästa plats.
Bästa bilden är en Toyota MR2.
Version 3
4 jan 2009:
Efter elva år är det dags för generation 3. En helt ny layout baserad på vita textrutor på en blekgul bakgrund, med var sin sak på sin plats. För databasen och ordboken visas fler länkar till resp undersidor.
Bästa bilden är en Alfa Romeo Tipo 33 Stradale.
5 jan 2010:
Byte av bästa bilden. Inga förändringar i layouten. Inga nya artiklar.
Bästa bilden är en Volvo P1900.
15 maj 2011:
Den stora nyheten är sektionen med den månatliga försäljningen på den svenska marknaden. Det finns även nya utvalda historier, byte av bästa bilden, samt databaslänkar för fler länder.
Bästa bilden är en Bentley Blower körd av Sir Henry Birkin i Frankrikes GP 1930.
5 aug 2011:
Den största nyheten är mittblocket med Månadens försäljning för den svenska marknaden. Dessutom visas statistik från databasen; det finns 902 märken, 6371 modeller och 5917 bilder.
Bästa bilden är en Lancia Stratos, som presenteras med en beskrivande text.
1 jan 2012:
Den stora nyheten är ett persongalleri över personer som har påverkat utvecklingen av bilen och bilindustrin, samt en kort historik. Layoutmässigt har Bästa bilden placerats längst upp, och därmed bytt plats med Utvalda historier.
Bästa bilden är en Renault Sport Spider, som presenteras med en beskrivande text.
3 jan 2013:
Den stora nyheten är en sök-funktion för märken. Dessutom visas nya Utvalda historier.
Bästa bilden är en Auburn Boattail Speedster, som presenteras med en beskrivande text.
2 jan 2014:
Den stora nyheten är en jämförelse mellan alla sportbilar på den svenska marknaden, baserad på deras vikt/effekt-förhållande samt pris. En annan stor teknisk ändring är att databasen bytt från html till php, för att förbättra svarstiderna och minimera antalet sidor att underhålla.
Bästa bilden är en Tesla Model S, som presenteras med en beskrivande text.
25 jan 2015:
Flera stora nyheter: försäljningshistorik för Sverige (sedan 1996) och USA (sedan 1948-1992 beroende på märke), alla nypriser sedan 1992 för den svenska marknaden, och börsvärde för världens alla börsbolag. Årets jämförelse är uppdaterad för 2015, inklusive en stor ikon på startsidan.
Bästa bilden är en Citroën DS, som presenteras med en beskrivande text.
5 jan 2016:
Inga stora ändringar. En ny sektion med länkar till Intressanta personer. Årets jämförelse är uppdaterad, tillsammans med databasen, säljstatistiken, nypriserna, börsvärde mm.
Bästa bilden är en Subaru XT, som presenteras med en beskrivande text.
1 jan 2017:
Inga stora ändringar. Layoutmässigt flyttas databasens statistik upp till huvudet under loggan. Årets jämförelse är uppdaterad, tillsammans med databasen, säljstatistiken, nypriserna, börsvärde mm.
Bästa bilden är en Buick Super Sedanet Coupé (1946), som presenteras med en beskrivande text.
9 apr 2018:
Den stora nyheten är försäljningshistorik för Europa och Kina. All försäljningshistorik visas i ett helt nytt format med grafiska diagram per marknad, märke, eller modell. En annan nyhet är tillverkningsvolym per tillverkare från OICA.
Bästa bilden är nya Alpine A110 (2018), som presenteras med en beskrivande text.
25 jan 2019:
Den stora nyheten är historik över försäljningsintäkter för börsens bilbolag. Databasen, säljstatistiken, nypriserna, och börsvärde är uppdaterade, tillsammans med Utvalda historier. Årets jämförelse är tillfälligt borttagen.
Bästa bilden är en Jaguar XK120 OTS, som presenteras med en beskrivande text.
6 maj 2020:
De stora nyheterna är direktlänkar till Modellstatistik och Svenska nypriser, samt att Årets jämförelse är tillbaka nu med en översikt av alla elbilar på den svenska marknaden. En geografisk översikt över alla börsbolag läggs till.
Bästa bilden är fortfarande en Jaguar XK120 OTS, som presenteras med en beskrivande text.
Version 4
24 nov 2020:
Efter elva år är det dags för generation 4. En helt ny layout där hemsidans fokus är på bakgrundsbilden, som enkelt kan bytas med knappar, tangenter eller swipe. Det finns en logga längst upp till vänster, och alla länkar finns i en meny längst ner, tillsammans med aktuell statistik från databasen. Det innebär att Bästa bilden, Månadens försäljning, Utvalda historier, Intressanta personer, Dagens vägar utgår.
5 nov 2021:
Layout för generation 4 implementeras under december på alla undersidor. Under året uppdateras månadsstatistik, årliga säljsiffror, nypriser, bilder, modeller och märken, samt nya bakgrundsbilder. De största nyheterna är Dagens Citat, Utvalda historier, Elbilar 2021, Lotus typnummer (rejäl uppdatering och återlansering), samt att layouten på den generella modellsidan får en välbehövlig uppsnyggning.
1 nov 2022:
Den allra sista reliken från förra generationen, Fakta (Utforskaren för Databasen), konverteras till generation 4. De största nyheterna är Utvalda Bilder, Amerikanska Muskelbilar, och Kei Jidosha (japanska småbilar), samt en pekmeny för mobiltelefoner och surfplattor. Under året uppdateras månadsstatistik, årliga säljsiffror, nypriser, börsvärde, bilder, modeller och märken, samt nya bakgrundsbilder.
20 nov 2023:
De största nyheterna är Fabriksbilden, Ferrari Nomenklatur, En Bild (slumpvis vald), och Nationella Färger. Under året uppdateras månadsstatistik, årliga säljsiffror, nypriser, börsvärde, bilder, modeller och märken, samt nya bakgrundsbilder. Tyvärr har en källa för årliga säljsiffror upphört varför dessa saknas för både Kina och EU.