Rauch & Lang Carriage Company grundades i Cleveland 1883 när den tyske immigranten Jacob Rauch och den lokala fastighetsmagnaten Charles E.J. Lang började bygga droskor. Rauch and Lang Carriages var bland de mest välkända och dyraste i området.
Företaget tog sig försiktigt in på på bilmarknaden genom att starta upp en Cleveland-filial till Buffalo Electric Car. 1905 började man bygga sina egna elektriska bilar, och redan i juni 1905 hade man byggt 18 sådana.
Elmotorer och regulatorer i de första bilarna tillverkades av Hertner Electric Company, som Rauch & Lang köpte upp 1907, och därefter tillverkade man alla delar under sitt eget tak.
1908 räckte inte de 500 bilar man byggde för att täcka efterfrågan.
1911 blev Rauch & Lang stämda av Baker Motor Vehicle för patentintrång angående monteringen av de bakre fjädrarna. Men 1914 hade alla eventuella känslor mellan företagen svalnat, och i ljuset av den vikande försäljningen av elbilar gick företagen samman och bildade Baker R & L Company.
Baker R & L licensbyggde Owen Magnetic i sina fabriker från 1916 till 1919.
1919 tillverkades 700 Rauch & Lang Electrics och man satsade även på karossbyggnation som Raulang Body Division i Baker R & L Company.
1920 köpte Ray S. Deering, chef för Stevens-Durya, elbilstillverkningen ur Baker R & L Company, vilken han omorganiserade som Rauch & Lang Inc. Företaget kämpade sig genom 1920-talet.
1928 hyrdes halva fabriken ut till Moth Aircraft Corporation, och i slutet av samma år upphörde tillverkningen av elbilar.